Meedia

 Uue meedia mõju traditsioonilisele

Traditsiooniline meedia hõlmab endas ettevõtteid, kes suunavad põhitähelepanu suure rahvahulga mõjutamisele läbi tele- ja trükireklaamide ning reklaamtahvlite. Uus meedia seevastu pöörab tähelepanu väiksema, kuid rohkem spetsiifilisema hulga inimeste mõjutamisele näiteks sotsiaalmeedia ja SEO kaudu.

Uue meedia halb mõju traditsioonilisele on uue meedia kiirem ligipääs uudistele. Tänapäeval ei hakka inimene näiteks jalgpallimängu tulemust teada soovides televiisorist tulevaid õhtuseid uudised ootama jääma ega sea samme ajalehepoe poole. Soovitud info saab ta kätte vaid mõne nupuvajutusega. See seab uudistetoimetusele peaaegu et kohustuse värsketest uudistest sotsiaalmeedia või interneti kaudu rahvale teada anda. Samad uudised jõuavad televisiooni või paberlehe kaudu inimesteni märksa hiljem. Kuna uus meedia pöörab rohkem tähelepanu kindla sihtgrupi mõjutamisele, võib tekkida probleem, kus inimene ei ole maailmas toimuvaga kursis, sest talle nii-öelda söödetakse ette vaid teatud infot.

Positiivne mõju on laiem teemavalik. Ajalehtedes ja ajakirjades kajastatakse ka sotsiaalmeedias toimuvat, näiteks arvamused mingi teatud teema kohta. Samuti saab traditsiooniline meedia uudiste kohta tarbjatelt kiiremat tagasisidet internetti jäetud kommentaaride näol. Uue meedia allikad annavad traditsioonilisele meediale ka võimaluse suurendada oma uudiste tarbjate arvu. Kuigi inimene ei haara esimesena kätt ajalehe või telekapuldi suunas, vaid otsib infot internetist, tarbib ta sellegipoolest päevas arvestatava hulga traditsioonilist meediat. Seda teeb ta näiteks autoroolis raadiot kuulates või õhtul kodus televiisorit vaadates.







Kasutatud allikad:

https://seodesignchicago.com/marketing/traditional-media-vs-new-media/
https://www.absolutestudios.com/2014/12/23/traditional-media-balancing-effect/

Comments

Popular posts from this blog

Nädal 6

Nädal 5