IT ajalugu

 DVD

1994. aasta mais teatasid Sony ja Philips, et arendavad koostöös välja uue andmekandja DVD ehk Digital Video Disk. Suuruselt sama, mis CD, kuid viis kuni kümme korda suurema andmemahuga ketas pidi olema meelelahutustööstuses asenduseks VHS-lintidele ja laserplaatidele. Suuremate videomängude, mille levitamiseks oli varem tarvis mitut CD´d, piisas nüüd vaid ühest plaadist. 2000. aastaks olidki DVD´d poeriiulitel VHS´i lindid pea täielikult asendanud. Esimene DVD-mängija oli Toshiba SD-3000, mis ilmus Jaapanis 1996. aastal.


YouTube

YouTube loodi 2005. aasta veebruaris, loojateks Chad Hurley, Steve Chen ja Jawed Karim. Põhjuseks asjaolu, et tol ajal oli raske internetis videoid vaadata ning neid üles laadida. Esimene video, mis YouTube´i postitati, kandis nime "Me at the Zoo", postitajaks üks loojatest Jawed Karim. Septembriks 2005 oli ühel YouTube´i videol üle miljoni vaatamise. Sama aasta novembris investeeris riskikapitalifirma Sequoia Capital ärisse 3,5 miljonit dollarit. Kui algne idee oli mõeldud kasutajatel teha endast lühikesi tutvustusvideoid, ei kandnud see väga vilja ning peagi muutus YouTube`i idee palju üldisemaks. Pole kahtlustki, et muutus tasus ennast ära.


Uber

Travis Kalanick ja Garrett Camp osalesid konverentsil, kus neil ei õnnestunud taksot saada ning nad tulid mõttele, mis saaks siis, kui telefoniga oleks võimalik taksot tellida. Camp otsustas idee teoks viia. Takso tellimise lihtsus tõstis kiiresti rakenduse populaarsust. Ühe nupuvajutusega on võimalik tellida sõit, GPS määrab asukoha ning raha sõidu eest läheb kasutaja kaardi pealt maha. Esimene Uberi sõit telliti 2010. aastal ja aasta hiljem tegutses ettevõte juba Pariisis.





Kasutatud allikad:

https://southtree.com/blogs/artifact/the-history-of-the-dvd

https://www.miqrogroove.com/writing/history-of-dvd/

https://interestingengineering.com/youtubes-history-and-its-impact-on-the-internet

https://www.investopedia.com/articles/personal-finance/111015/story-uber.asp


Comments

Popular posts from this blog

Nädal 6

Meedia

Nädal 5